W Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku funkcjonuje telefon informacyjno-interwencyjny dla osób i rodzin będących w sytuacji kryzysowej, w tym doświadczających przemocy.
Udzielamy doraźnej, bezpłatnej pomocy:
-
osobom, które ucierpiały na skutek zdarzenia losowego
-
doświadczyły przemocy fizycznej, psychicznej
-
utraciły kogoś bliskiego lub żyją w zagrożeniu jego odejściem
-
doświadczyły klęski żywiołowej
-
przeżywają niekorzystną i trudną dla siebie zmianę w życiu
Założenia dotyczące etapów pracy w zakresie dyżuru:
-
nawiązanie kontaktu z klientem,
-
wstępna diagnoza sytuacji kryzysowej z określeniem potrzeb i zasobów klienta,
-
podejmowanie działań interwencyjnych, wymagających szybkiej aktywności z instytucjami w zakresie złagodzenia i wyeliminowania skutków kryzysu np., z Policją, Prokuraturą, MOPS, służbą zdrowia i innymi instytucjami działającym na rzecz osób i rodzin.
Przeprowadzamy rozmowy wspierająco – informujące. Udzielane są one przez specjalistów pracujących w OIK, wg potrzeb osób będących w kryzysie. Specjaliści oferują informację o sieci profesjonalnej pomocy, mini edukację, wsparcie i poradę. Po pomoc może się zgłosić zarówno osoba doznająca przemocy, jak też osoba stosująca przemoc, świadek przemocy w rodzinie.
W przypadku zagrożenia zdrowia i życia osób będących klientami, Ośrodek Interwencji Kryzysowej ma prawo i obowiązek podjęcia działania z urzędu nakierowanego na zapewnienie bezpieczeństwa bez konieczności wyrażenia zgody przez osobę w sytuacji zagrożenia.
DYŻURY TELEFONICZNE MAJ 2021
GODZINA |
TELEFON |
15:30- 21:30 |
786 903 108 |
PONIEDZIAŁEK |
|
3 V |
Natalia Fąkowicz-Klemp |
10 V |
Małgorzata Jarosz-Kozioł |
17 V |
Iwona Sysik |
24 V |
Małgorzata Jarosz-Kozioł |
31 V |
Małgorzata Jarosz-Kozioł |
CZWARTEK |
|
6 V |
Nina Ranachowska |
13 V |
Natalia Fąkowicz-Klemp |
20 V |
Iwona Sysik |
27 V |
Natalia Fąkowicz-Klemp |